Фізкультурно-оздоровча робота у садку
Інструктор з фізичної культури Качур Анжела Юріївна
ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧА РОБОТА В ДНЗ ТА ВДОМА
Сьогодні батьків та дітей перш за все цікавить питання, як саме укріпити здоров’я дітей. Ми всі добре знаємо, що здоров’я кожної людини повинно бути суто особистою справою. Медицина безумовно, займається цим питанням, але в той момент, коли людина захворіла. Кажуть що людина - коваль свого щастя, а значить вона повинна бути і ковалем свого здоров’я. тому в дитини з дня її народження потрібно формувати навички до дбайливого ставлення до свого здоров’я. Останнім часом спостерігається зниження числа абсолютно здорових дітей у 5 разів це становить 10 відсотків здорових людей від загальної кількості. Більш ніж у 70 відсотків дітей є функціональні відхилення, у 50 відсотків є хронічні захворювання. Кожна третя дитина має зниження гостроти зору. У зв’язку з цим останнім часом головним напрямком педагогічного процесу є оздоровлення дітей. Турбота про щастя і здоров’я фізичне і психічне, закладається саме в дитинстві . Здоров’я дитини, формування характеру, виховання в нього корисних навичок та вмінь – найважливіші завдання, які стоять перед педагогами . Щоб ця робота мала успіх, батьки повинні стати не тільки спостерігачами , але й безпосередніми учасниками. Дошкільний заклад забезпечує кваліфіковану роботу про зміцнення і збереження фізичного здоров’я дітей. Зараз я хочу познайомити з основними напрямами фізкультурно - оздоровчої роботи яка направлена на оздоровлення дітей, сприяє опірності організму вірусним інфекціям, запобігає виникненню гострих захворювань.
1.Організація рухової активності. Перше місце в руховому режимі дітей належить фізкультурно – оздоровчим заняттям. До них відносяться загальновідомі форми рухової активності : ранкова гімнастика, рухливі ігри фізичні вправи під час прогулянок, фізкультхвилинки на заняттях із розумовим навантаженням і фізкультурні паузи між заняттями. Друге місце у руховому режимі дітей посідають навчальні заняття з фізичної культури як основна форма навчання рухових навичок і розвитку оптимальної рухової активності. Третє місце приділяється самостійній руховій активності що виникає з ініціативи дітей 2.Загартовування. Загартовування водою: - Умивання прохолодною водою обличчя, рук до ліктя. - Обливання ніг. Рекомендується взимку після денного сну, в теплі пори року – перед денним сном . Температура води від +20 до+18.При обливані водою контрастних температур початкова температура +36 кінцева + 25.Супутні заходи: поступування ногами , згинання і розгинання пальців . - Вологе обтирання тіла рукавичкою або рушником . - Для дітей від трьох років і більше проводиться щодня після ранкової гімнастики або денного сну .Тривалість – 1 хвилина . Температура води від + 34 до 23.Супутні заходи різноманітні рухи руками, повороти, нахили тулуба .Обливання тіла. Бажано після ранкової гімнастики або денного сну. Тривалість 15-35 секунд. Температура + 35. Вдома гігієнічний душ (2 рази на тиждень по 1 хвилині для дітей від 4 до 7 років температура води взимку з +34 довести до +28. Загартування повітрям: - Провітрювання кімнат здійснюється через 1,5-2 години, холодної пори року впродовж 15-20 хвилин. Теплої пори року діти навчаються , Граються при відчинених фрамугах, температура в приміщені +15 - +20. Супутній провітрюванню захід: вологе прибирання помешкання . - Прогулянка на свіжому повітрі. Оптимально тричі на день. - Супутні заходи: ігри, праця у природі, самостійна рухова діяльність, колективне виховання загально розвивальних вправ . 3.Щоденне проведення точеного масажу. 4.Проведення фітотерапії Вітамінні процедури з використанням цілющих трав, оздоровлю вальних напоїв чаїв із шипшини, м’яти горобини ,фітотерапія під час денного сну. 5. Правильний режим дня і раціональне харчування дитини. 6. Виховання інтересу до активної рухової діяльності та формування потреби в систематичних занять фізкультурою.
Як зробити так, щоб дитина робила зарядку
щоранку?
Фізінструктори та дитячі психологи вважають, що навіть найвпертіших малюків можна привчити виконувати фізичні вправи щоранку. Що роблять діти із задоволенням? Одноманітні дії або активні вправи у вигляді гри? Відповідь очевидна. Учені з Організації Nemours Foundations дійшли висновку, що під час виконання зарядки дитячу увагу потрібно підтримувати активною. Якщо ви запропонуєте малюкові шукати іграшки, користуючись підказками, зокрема йому буде необхідно вилізти на шведську стінку або, навпаки, нахилятися, щоб подивитися під диван, дитина охоче робитиме зарядку. Ще один секрет «зарядки без проблем» - участь інших членів родини. Адже разом усе робити значно веселіше. Секрет полягає ще й у тому, що для дитини характерною є наслідувальна поведінка, малюк легше виконує те, що роблять дорослі.
Фізкультурно-оздоровча робота з використанням нетрадиційних методів оздоровлення дітей в ДНЗ N 331. Щоденне ведення картки здоров"я кожної дитини (ранковий фільтр, який дає можливість не допустити в групу дітей з ознаками захворювання; індивідуальні бесіди з батьками про самопочуття їхніх дітей тощо). 2. Чітке дотримання режиму дня, який забезпечує нормальний фізичний і психічний розвиток дитини, сприяє зміцненню її здоров"я, підтриманню оптимального рівня фізичної та розумової працездатності. 3. Щоденне наскрізне провітрювання спортивної зали (у відсутності дітей, 1-2 рази на день), одностороннє провітрювання всього приміщення (при дітях). 4. Рухливі ігри на розвиток різних основних рухів дітей (до 8-10 ігор на день). 5. Вологе прибирання спортзалу (до ранкової зарядки, до заняття, між заняттями,). 6. Щоденна ранкова гімнастика на свіжому повітрі з елементами дихальної та коригуючої (в холодну пору року-в спортивному залі). 7. Оздоровчий дозований біг на свіжому повітрі ( в години ранкового прийому чи на прогулянці) з метою покращення газообміну, зміцнення м"язів та кісток, покращення роботи всіх внутрішніх органів (з середньої групи- 2р/ тиждень протягом 3-4 хв.). 8. Оздоровча дозована ходьба в середньому темпі (І мол.гр.-щоденно до 15 хв. на відстань 300 і більше метрів; 2 мол. гр.-ст. гр.-3 р/тиждень (в кінці прогулянки)до 30 хв. на відстань до 2000м.) 9. Щоденні заняття з фізичної культури у всіх групах ( 2 заняття/тиждень- у фізкультурному залі, 3 заняття/тиждень- на свіжому повітрі). 10. Пішохідні переходи ( під час першої прогулянки) за межі дитячого садка у середньому темпі (1р/тиждень)- з 2 мол.групи. 11. Щоденні рухливі ігри на свіжому повітрі у різні пори року(І мол. гр.-до-10-12*С; 2мол. гр.- до -18- 22*С; середня група - до -18 -22*С; старший дошкільний вік- за любої погоди). 12.Валеохвилинки ( до 5 хв.-молодший д.в.; до7хв.-середній д.в.; до 10 хв.- старший д.в.). 13.Заняття з основ здорового способу життя та норм безпечної поведінки дитини (2р./міс.-у всіх вікових групах). 14.Фізкультурні комплекси на свіжому повітрі(2р./тиждень у всіх групах): загальнорозвиваючі вправи, ігри та вправи спортивного характеру, основні рухи, ігри -змагання, ігри-естафети тощо. 15.Забезпечення активної рухової діяльності дітей на прогулянках (І мол. гр.-30-35 хв.;2 мол.гр -35-40хв; середня гр.-40-45 хв.;ст. гр.-45-50 хв. 16.Раціональний одяг дітей на заняттях по фізвихованню у відповідності з погодніми умовами, з метою попередження перегрівання дитячого організму і профілактики захворювань. 17.Виховання культурно-гігієнічних навичок та культури поведінки дітей на заняттях по фізвихованню. 18.Поради вихователям щодо організації гігієнічної гімнастики (гімнастики пробудження) після денного сну в поєднанні із загартувальними процедурами та коригуючими вправами. 19.Консультації з вихователями про організацію спеціальних загартовуючих процедур, спрямованих на підвищення опори організму дитини до негативних факторів зовнішнього середовища.
|
|